Thursday, September 24, 2009

Syawal pertama

Wah..giteww..gigih plak aku hapdet kan? ala-ala telenovela dah...

Pg raya, aku bgn awal. Sblm subuh dah bangun ni. Semangat btl aku. Kikikiki

Pg raya..br terhegeh2 nak carik baju raya, nak iron baju...nak matching bj ngan tudung. Tp, apesal aku rasa mcm xbest raya tade tudung baru? sob..sob..sob..

Masa ngah iron bj..dgr bunyik kuat kat blkg. Fuiyoo...adk ade mecon power..apesal xajak aku. Xlama tu dgr mak jerit dari dapo.. " xjadik la akak ko tu gosok baju tu kang. Bkn bleh dgr byk mecon. Pangai mcm jantan"
Tu dia...ayat mak...lalala...

Aku ni sambil gosok baju da menggelupur nak men mecon adk tu. Mecon botol beb. Aku xpenah main. Sll belasah mecon bola jerk..Siap jek gosok baju..xlengah2 aku p serbu mecon adk. Best woo..baru caaaaraaaa men mecon botol ni. Munyik pon power. Ni mecon padi? huh

Time nak salam raya, paling xbleh blah bile adk nak salam aku. Dia punya ucapan...xbleh blah! "slamat ari raya ngah. Moga ko panjang umo, murah rezeki, bertambah cantik" boleh? bodek nak dwet raya ah tu..

Tp.. tudung aku xde lg..dan tetibe akak sound " jom pakai selendang. pakai aku punye ni" Erk..telan air liur aku jap. Aku pakai selendang? Biar btl!! adesss...dan...d sebabkan malas nak pk panjang...stuju sajork la yer..Akak yg dok pakaikan. Nak harap aku..tadelah..xroti dowh! Akak siap pesan " ko jgn ganas2 sgt..kang dia tecabot" adeii

Time beraya aku puaslah dok cover selendang haku. Adik plak..tangan dia asik kat tudung aku jek. Geram aku. Asal masok kete jek..dgr akak bebel "kan aku da kata, jgn ganas sgt, tgk..da serabai dah" Tp...dia belakan jugak tudung aku.. Mekaseh kak...

No comments: