Thursday, September 24, 2009

Malam raya

Kalo org lain sebok kacau dodol, bakar lemang, buat rendang di malam raya, aku plak gigih p carik tudung raya. Padan muka aku. lengah2 lagi. Tp, semua yg aku tgk, xbekanan. Adeii.. Makanye aku set dalam pala.. pakai jelah pape yg ade

Sampai umah, tlg mak buat rendang, masak ketupat, kemas umah, tkr sarung kusyen..bla..bla..bla...

Malam tu umah mcm ade perang iraq tau. Berdentam dentum kat sana sini. Memang aku frust ler...xpat main mecon mcm sll. Korang rasa aku leh tahan ke? lalala

Ye..aku main jgk. Tp xbest ah! org len punye mecon skali meletop begegar rumah munyik dia..aku plak..ade  mecon padi jek. Xmencabar langsung. letup kat tangan pon xrasa hape. hik hik hik

Saje jek malam tu aku kol encik2 jantong. Nak dorang dgr kemeriahan tmpt aku. Motif? [ mtk2 la dorang bg men mecon yg power]

Abe- xangkat [buat tukun jek la hp tu abe weh] B angkat... dia pon ckp tmpt aku mcm perang. Dia tanye aku main mecon ke x. Aku ckp main mecon padi jek. merasa la aku mangkok ayun kan..hik hik hik  Pastuh bleh plak dia gelakkan aku men mecon pd. Beria2 ok dia gelak. Hampeh btl. Bile aku msj abe..abe reply " ape rasa men mecon padi. bunyik serupa kentot dlm kain jek" Huh! sentap aku baca...xpe..xpe

Jangan menyesal kutuk mecon padi haku..hak hak hak 

No comments: